نگاه دانلود :

تبلیغات

سفارش تبلیغات

معماری ژاپن در گذر زمان: قسمت سوم

شروع موضوع توسط تنهای تنها ‏31/12/15 در انجمن تالار معماری

  1. تنهای تنها

    تنهای تنها مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته

    5,577
    7,223
    امتیاز:
    681
    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/14
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    کتابدار
    محل سکونت:
    خطه خورشید
    [h=2]
    [/h]

    دوره ی heian



    [​IMG]

    معبد Byōdō-in


    نام Heian از نام پایتخت آن روزگار ژاپن (Heian-kyoto) اتخاذ شده است. این دوره در سال 794 میلادی آغاز شد و تا سال 1185 ادامه داشت. در این دوره تأثیرات فرهنگ و مذهب کشور چین در ژاپن به حداکثر مقدار خود رسیده بود که نتیجه ی آن به اوج رسیدن آیین تائو و بودا بود. در نتیجه ی ساخت گسترده ی معابد بودایی در کشور ژاپن، روحانیون بودایی به تدریج قدرت گرفتند. امپراطور وقت ژاپن، ناگاوکا- کیو از این تأثیری که فرهنگ چین بر ژاپن گذاشته بود ناراضی بود. همین سبب شد تا پایتخت خود را به شهر Heian-kyoto که همان کیوتوی امروزی است، منتقل کند. با این حال ساختار این شهر نیز مانند شهر نارا و متأثر از ساختار شهرهای چینی است اما معماری معابد و خانه های این شهر نمونه هایی از هنر اصیل و بومی ژاپن هستند.

    در این دوره به تدریج استفاده از
    مصالح بنایی سنگین وزن مانند سنگ و سفال کنار گذاشته شد و به جای آن ژاپنی ها به استفاده از چوب در دیوار و سقف و پارتیشن ساختمان های خود روی آوردند. از چوب درخت صدر به عنوان پوشش در معماری داخلیاستفاده می شد و چوب درخت کاج و صنوبر را برای ساخت سازه ی بنا استفاده می کردند. در این دوران بود که ژاپنی ها از تکنیک "سقف پنهان" برای حل مشکلات زهکشی سقف استفاده کردند. این تکنیک فقط منحصر به ژاپنی هاست زیرا بارندگی آنجا بسیار زیادتر از چین و کره است.

    بزرگ شدن ابعاد
    ساختمان ها در پایتخت منجر به این شد تا فاصله ی ستونها از یکدیگر از قاعده و قانون و تناسبات خاصی در همه ی ساختمان ها پیروی کند. واحدی که در آن زمان برای فاصله ی بین ستون ها بکار می رفت واحد کِن بود. برای درک بهتر مطلب باید گفت که کِن در معماری ژاپن مانند پیمون در معماری ایران است. طراحی عناصر و اجزا در معماری ژاپن بر اساس کِن موجب استانداردسازی اجزای معماری شده و باعث شده تا معماری ژاپن ساختاری مدولار داشته باشد. با ساخت کاخ سلطنتیShishinden سبکی اشرافی به نام Shinden-Zukuri رواج پیدا کرد. این سبک مخصوص ساختمانهای مسکونی است. در این سبک ساختمانها متقارن و مانند بازو در کنار یکدیگر قرار می گیرند و باغی مرکزی در بین احجام تعریف می شود. طراحی این باغ مرکزی به خوبی با چشم اندازهای طبیعی اطراف ترکیب می شود و در هماهنگی کامل با طبیعت است. در کل باغ ژاپنی از یک سو امتداد معماری و از سوی دیگر طبیعت مجسم است. معبد Byōdō-in نیز در ژاپن با سبک Shinden-Zukuri ساخته شد. همانطور که مشاهده می کنید در این معبد ساختمانی مستطیلی در بین دو کریدور L شکل قرار گرفته است. در بخش میانی محوطه نیز دریاچه ای مصنوعی قرار دارد.


    [​IMG]


    ماکتی از کاخ سلطنتی کیوتو

    [​IMG]

    نمونه ای از سبک shinden-zukuri

    [​IMG]

    معبد Byōdō-in

    [​IMG]

    پلان معبد Byōdō-in

    [​IMG]

    باغ ژاپنی


    در همین دوران کشیشی به نام کوکای (774-835) برای مطالعه ی مکتب شینگن آیین بودا به چین رفت وی این مکتب را در سال 806 میلادی به ژاپن معرفی کرد. در معابد شینگن طرح های از ماندلا و دیاگرامهایی از دنیای روحانی مشاهده می شود. این عناصر بر
    معماری ژاپن تأثیر گذاشت و به تدریج وارد معماری معابد شد. لازم به ذکر است که ماندلا جدولی است هندسی مورد استفاده در ادیان بودا و هندو که به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار میرود.از این زمان بود که ساخت معابد درکوهها و به دور از عوام و محیط شهری رواج پیدا کرد.به دلیل توپوگرافی غیر معمول سایتهای کوهستانی، طراحان مجبور شدند که در مورد عناصرمعماری و ساخت معابد تجدید نظر کنند و همین موجب ظهور عناصری جدید وبومی در معماری ژاپن شد. در این زمان معماری معابد بودایی بر روی معماری معابد شینتو تأثیر گذاشت به این صورت که مانند معابد بودایی، الوارهای چوبی پرداخت نشده با رنگ قرمز رنگ آمیزی شدند


    [​IMG]

    طرحی از ماندلا

    [​IMG]


    ساختمانی ساخته شده در کوهستان در ژاپن


    در اواخر دوره ی Heian، به تدریج سبکهای مخصوص ژاپن در
    معماری ساختمان های مسکونی شکل گرفت. از میان این سبکها می توان به سبک Minka اشاره کرد که در بسیاری از خانه های سنتی ژاپنی استفاده شده. استفاده از مصالح و کارگران بومی، سقف کاهگلی و استفاده از سازه ی چوبی از ویژگی های معماری این سبک است. سبک مینکا دارای تنوع بالایی است زیرا در ژاپن برای اقلیمها و شیوه های زندگی گوناگونی به کار گرفته شده است. اما دارای یک ویژگی واحد است و آن تأکید بر سازه و ساختار به جایپلان معماری است.


    [​IMG]


    خانه ی قدیمی ژاپنی با سبک مینکا
     
    آشناترین_غریبه از این پست تشکر کرده است.
  2. ღ motahareh ღ

    ღ motahareh ღ کاربر افتخاری کاربر افتخاری

    14,158
    38,827
    امتیاز:
    1,051
    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    نویسنده - وکیل
    محل سکونت:
    تهــــران
    دوره ی نارا و آسوکا، 538- 784



    [​IMG]


    مجموعه معابد Hōryū-ji

    در این بخش قصد داریم به معرفی دو دوره ی معماری آسوکا و نارا در کشور ژاپن بپردازیم. دوره ی آسوکا از سال 538 میلادی آغاز شد و تا سال 710 میلادی ادامه داشت. در این دوره دگرگونی های هنری، فرهنگی، اجتماعی و سیـاس*ـی مهمی در کشور روی داد. دلیل این تغییر و تحولات عظیم رواج آیین بودا بود. با ظهور دین بودایی در ژاپن، معابد به مرکزی برای عبادت تبدیل شدند و دفن مردگان در معابد کمکم ممنوع شد. آیین بودا آغازی بر ساخت معابد دائمی و معماری شینتو در کشور ژاپن بود. قدیمی ترینساختمان های چوبی دنیا در این دوره در جنوب غربی شهر نارا در قرن هفتم میلادی ساخته شد که از میان آن ها می توان به مجموعه معابد Hōryū-ji اشاره کرد که با تقلید از معماری چین و غرب آسیا ساخته شدند. جالب است که در ساخت این بناها ازمعماری یونان نیز الهام گرفته شد.

    این مجموعه شامل 41 ساختمان مستقل است که مهم ترین آن ها، پاگودایی 5 طبقه و ساختمان تالار طلایی است. ساختمان تالار طلایی، ساختمانی با سازه ی چوبی دو طبقه است و با سبک معابد چینی ساخته شده است. پاگودای 5 طبقه نیز آغازی است برای تغییر معماری بناهای تپه ای شکل استوپا به پاگوداهای بلند مرتبه. مجموعه معابد Hōryū-ji پایتخت ژاپن آن روز را تشکیل دادند. شهر به تدریج به مرکز آیین بودا در ژاپن تبدیل شد. چیدمان شطرنجی خیابان های این شهر با تقلید از معابر شطرنجی شهرChang'anدر چین طراحی شد.


    [​IMG]

    معابد شطرنجی مجموعه معابد مجموعه معابد Hōryū-ji

    [​IMG]

    پاگودای پنج طبقه

    [​IMG]

    ساختمان تالار طلایی

    پس از دوره ی آسوکا، دوره ی نارا در سال 710 میلادی آغاز شد و تا سال 784 میلادی ادامه داشت. در این دوره بر خلاف دوره ی آسوکا، معابد جدید به جای اینکه در روستاها ساخته شوند در شهر ساخته می شدند. نتیجه ی این کار توجه بیشتر به معابد بود. این توجه بیشتر از سوی دربار امپراطور و ثروتمندان بود. به دلیل این توجهات معابد به بناهای یادبودی با مقیاس عظیم تبدیل شدند. چیزی که تا دوره ی مدرن ژاپن ادامه داشت. در این دوره معماری معابد بسیار پیچیده تر از ساختمان های سنتی ژاپنی طراحی می شد و در طراحی آن ها از تزیینات به میزان زیادی استفاده می شد.

    به طور کلی در این دوره عواملی از قبیل حمایت ثروتمندان از معابد، تشویق امپراطوری به ساخت معابد برای رسمی شدن مذهب بودا و وجود چوب فراوان در سرزمین ژاپن باعث توجه بیشتر به معماری معابد شد. از معابد ساخته شده در این دوره می توان به مجموعه معابد Todai-ji اشاره کرد که به جرأت بزرگترین سازه ی چوبی زمان خود است. این مجموعه در سال 751 میلادی در شرق شهر نارا ساخته شد و دارای معماری پیچیده ای است. به دلیل هزینه و تعداد کارگران زیادی که برای ساخت این معبد صرف شد، این معبد اصلی ترین معبد دوره ی ناراست و بزرگترین مجسمه ی بودای دنیا نیز در این معبد قرار دارد. ارتفاع این مجسمه حدود 15 متر است.


    [​IMG]

    ساختمان تالار بزرگ بودا در مجموعه Todai-ji

    [​IMG]

    مجسمه بودا در مجموعه ی Todai-ji

    [​IMG]

    ورودی اصلی معبد Todai-ji
     
    آشناترین_غریبه از این پست تشکر کرده است.
  3. ღ motahareh ღ

    ღ motahareh ღ کاربر افتخاری کاربر افتخاری

    14,158
    38,827
    امتیاز:
    1,051
    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    نویسنده - وکیل
    محل سکونت:
    تهــــران

    [​IMG]


    بررسی تاریخ معماری کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه دربردارنده ی درس هایی است که می تواند برای ما مفید باشد. پیشتر معماری آلمان را در ده قسمت بررسی کردیم در این بخش نیز قصد داریم به شناخت تاریخ معماری کشور ژاپن بپردازیم. انتخاب کشور ژاپن به این دلیل است که معماری این کشور دربردارنده ی اصول معماری کشورهای شرقی است. ژاپن نه تنها دارای معماری سنتی غنی است بلکه امروزه نیز در عرصه ی معماری کشوری پیشروست. گفتنی است که این کشورنیز مانند آلمان در جنگ جهانی دوم متحمل خسارات فراوانی شد اما پس از آن به سرعت پیشرفت کرد. شناخت تمام این دلایل و درس گرفتن از آن ها می تواند به ما کمک های بسیاری کند.

    معماری ژاپن معمولاً با سازه ی چوبی، بالا بردن سطح کف و استفاده از سقف چوبی شناخته می شود. استفاده از درهای کشویی به جای دیوار در معماری ژاپنیسبب می شود که پلان معماری انعطاف پذیر باشد و متناسب با کاربری های مختلف بتوان آن را تغییر داد. در معماری سنتی ژاپنی مردم بر روی بالشهایی روی زمین می نشینند و استفاده از صندلی و میزهای بلند تا قرن بیستم در این کشور رایج نبوده است. در هر حال از قرن نوزدهم به بعد معماری ژاپن تحت تأثیرمعماری غرب قرار گرفت و امروزه درمعماریپیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

    در این بخش قصد داریم تا به معماری ما قبل تاریخ کشور ژاپن تمرکز کنیم. معماری ما قبل تاریخ کشور ژاپن از 5000 سال پیش از میلاد مسیح آغاز شد و تا اوایل قرن هشتم میلادی ادامه داشت و به سه دوره ی Jomon, Yayoi, Kofun تقسیم می شود. در دوره ی Jomon شاهد اولین نشانه های معماری در ژاپن هستیم. در این باره می توان به گودال خانه هایی اشاره کرد که محل سکونت بشر شکارچی بوده اند. در دو کشور چین و کره نیز چنین گودال خانه هایی مشاهده شده اند. بشر ما قبل تاریخ شکارچی بود و مهارت های کشاورزی اندکی داشت . در این زمان شرایط آب و هوایی تأثیر بسیاری بر رفتار انسان ها داشت. بشر اولیه سقف خانه ی خود را با علف می پوشاند و برای جمع آوری آب باران کوزه هایی را بر روی آن قرار می داد. کف خانه نیز همان کف زمین بود. در اواخر این دوره به دلیل سرد شدن ناگهانی هوا و افزایش بارندگی جمعیت انسانها به شدت کاهش یافت. در این زمان بود که خانه های گرد سنگی ساخته شدند. دوره ی Jomon تا سال سیصدم پیش از میلاد ادامه داشت.


    [​IMG]

    بازسازی خانه های گرد سنگی: مربوط به دوره ی Jomon

    دوره ی Yayoi به عصر آهن ژاپن اطلاق می شود و از 300 سال پیش از میلاد مسیح آغاز و تا سال 300 میلادی ادامه داشت. در این دوره بود که ژاپنی ها تحت تأثیر معماری چین با استفاده از ابزارهای فلزی توانستند کف ساختمان خود را از زمین جدا کنند و بالا ببرند نمونه ای از طرح بازسازی شده ی چنین بناهایی را در تصاویر زیر مشاهده می کنید.


    [​IMG]

    بالا بردن کف خانه ها در دوره ی Yayoi

    [​IMG]

    بالا بردن کف خانه ها در دوره ی Yayoi

    [​IMG]

    بالا بردن کف خانه ها در دوره ی Yayoi

    دوره ی Kofun زمانی است که ساخت استوپا در کشور ژاپن رواج پیدا کرد. استوپا بنایی شبیه به تپه است که از مصالح گل و سنگ ساخته می شده تا پوششی بر آثار مقدس بودا باشد. ساخت معابد بودایی نیز در این دوره رواج داشت. معابدی شبیه به سوراخ قفل در این دوره ساخته می شد. در ساخت این معابد اغلب از توپوگرافی طبیعی زمین بهره گرفته می شد و حجم معابد، حجمی منفی و توپر است به این صورت که حجمی به شکل سوراخ قفل بر روی زمین حکاکی می شد. همانطور که گفته شد این معابد مانند زیگورات ها توپر هستند با این تفاوت که داخل آن ها به اندازه ی یک قبر کنده شده است و دسترسی به این قبر از طریق شفتی عمودی میسر است. این معابد را به کمک سفال تزیین می کردند. در پایان دوره ی Kofun به دلیل محبوبیت یافتن سوزاندن اجساد توسط بودایی ها، دیگر چنین مقابری ساخته نشد.


    [​IMG]

    معبد مربوط به دوره ی Kofun


    [​IMG]

    معابد با شکل شبیه به سوراخ قفل


     
    آشناترین_غریبه از این پست تشکر کرده است.
  4. ღ motahareh ღ

    ღ motahareh ღ کاربر افتخاری کاربر افتخاری

    14,158
    38,827
    امتیاز:
    1,051
    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    نویسنده - وکیل
    محل سکونت:
    تهــــران
    h][​IMG]

    معماری با ایجاد فضاهای زیبا و جذاب برای زندگی، دنیای ما را شکل داده است. در این بخش قصد داریم به معرفی 10 خانه ی شخصی برتر سال 2015 از ویلا گرفته تا کلبه بپردازیم. با ما در آرل همراه باشید.
    1) خانه ی تک ستونه در آرژانتین
    این خانه کاملاً در تناسب با خواسته ی کارفرما یعنی ایجاد ارتباط حداکثری با طبیعت است. البته ساختمان در اصل بدون هیچ ارتباطی با طبیعت طراحی شده بود و طرح حاضر حاصل تجدید نظر معمار به منظور محقق کردن خواسته ی کارفرماست. در طرح اصلاحی پیشنهادی برای فراهم کردن بهترین دید و منظر، فضایی الحاقی به ساختمان اضافه شده است.


    [​IMG]

    2) کلبه ی آخر هفته ی
    Chalet Forestier
    Chalet Forestier
    ، کلبه ای است که در شرق کبک قرار دارد. شرکت معماری
    Atelier Barda
    طراحی این کلبه را انجام داده است. این کلبه با چوب ساخته شده و خانه ی آخر هفته ی مناسبی برای یک خانواده است.


    [​IMG]

    3)
    اقامتگاه arca

    این خانه ی دو خوابه را شرکت Atelier marko brajovic طراحی کرده است. پوسته ی فلزی این ساختمان از آلیاژ فولاد، آلومینیوم و روی طراحی شده و هم در حکم سقف است و هم دیوار. تمام سازه را می توان در عرض یک هفته در سایت مونتاژ کرد و به سادگی هم می توان آن را جمع کرد و در مکانی دیگر ساخت.


    [​IMG]

    4) ویلای Melana
    این خانه ی مینیمال حجمی مکعب مستطیل سه حجم مجزا دارد. تمرکز اصلی بر روی حجم مرکزی می باشد که دارای بامی شیبدار است و با سنگ پوشانده شده است. فضاهای عمومی این خانه نیز در این حجم قرار گرفته اند. معماری و طراحی ویلای Melana راFoufa و Papassotiriou طراحی کرده اند.


    [​IMG]

    5) خانه ی Saganaki
    این خانه بر روی بام ساختمانی با پلان نامنظم طراحی شد. برای طراحی این خانه شرکت معماری Bump، از تکنیکهای طراحی خلاقانه ای استفاده کرد. به دلیل ضعیف بودن سازه ی اصلی ساختمان، سازه ی مجزایی برای این خانه طراحی شد بدین ترتیب که از فلزروی به عنوان سازه ی این بخش الحاقی، در دیوارهای بیرونی استفاده شد. این خانه دارای تراسی شخصی بر روی بام است.


    [​IMG]

    7) خانه ی Visu
    این خانه در آرژانتین قرار دارد و توسط شرکت معماری Alric Galindez به سبک مینیمال طراحی شده است به گونه ای که در نگاه اول شبیه به نقاشی های مینیمال است. سقف و دیوارها در این خانه با ورقه های فولادی تیره رنگی پوشانده شده اند. پنجره های وسیع این خانه موجب بهره مندی ساکنین از مناظر زیبا خواهد شد.


    [​IMG]

    8) خانه ی Wein
    این خانه ی بزرگ برای دو خانواده و توسط شرکت معماری Besonia almeida طراحی شده است. خواسته ی اصل کارفرمایان، توجه به کودکان خردسالشان در طراحی بود. بدین منظور خانه دارای فضاهای عمومی وسیع و چند اتاق خواب است. تراس های وسیع و بازشوهای بزرگ نیز خانه را به جنگل و محیط اطراف متصل می کند.


    [​IMG]

    9) کلبه ی کوچک
    معماری و طراحی این کلبه را Nozomi Nakabayshi انجام داده است. این خانه ی 2/5 در 2/5 متری بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و فضایی رویایی برای استراحت و تمرکز ذهن است.


    [​IMG]

    10) خانه ی کوهستانی Kopaonik
    شرکت معماری 4of7 طراحی این خانه را در صربستان انجام داده است.


    [​IMG]

    11) دفتر کار خانگی برای یک هنرمند
    این دفتر کار خانگی در ایتالیا واقع شده است و توسط استودیوی Zero85، طراحی شده است.


    [​IMG]
     
  5. ღ motahareh ღ

    ღ motahareh ღ کاربر افتخاری کاربر افتخاری

    14,158
    38,827
    امتیاز:
    1,051
    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    نویسنده - وکیل
    محل سکونت:
    تهــــران
    1][/h][​IMG]

    معماری فضاهای آموزشی، ابزاری قدرتمند برای رشد خلاقیت، تمرکز و انگیزه در کودکان است. در این بخش قصد داریم تا با هم نگاهی به 10 فضای آموزشی برتر سال 2025 از نگاه مجله یDesignboom بپردازیم با ما همراه باشید.
    1) مدرسه ی Ilima
    گروه طراحی MASS، با همکاری موسسه ی آفریقایی حیات وحش، این مدرسه را در روستایی جنگلی در کنگو طراحی کرده است. در ساخت این مدرسه از مصالح بومی استفاده شده است. در این پروژه با آموزش بومیان، در فرایند ساخت از مشارکت این افراد استفاده شد. مشارکت اهالی در ساخت مدرسه علاوه بر آموزش مهارتهای مفید ساخت و ساز به روستاییان باعث می شود تا آنها خود بتوانند به این مدرسه رسیدگی و آن را تعمیر کنند.


    [​IMG]

    2) مدرسه ی Burntwood
    معماری و طراحی این مدرسه توسطAllford Hall Monaghan Morrisانجام شده است. داوران جایزه ی استرلینگ همگی بر انتخاب این ساختمان به عنوان جایزه ی اول متفق القول بودند زیرا طراحان مدرسه را با این شعار طراحی کردند: "یک ساختمان بالغ باعث ایجاد رفتار بالغانه در دانش آموزان خواهد شد" جایزه ی استرلینگ هر ساله به ساختمان هایی تعلق می گیرد که بزرگترین کمک را به تکامل معماری برنده ی سال قبل کنند. معماری مدرسه ی Burntwood به مدرسه ی مدرن موجود، 6 دانشکده ی جدید و 2 ساختمان فرهنگی اضافه می کند. معماری این مدرسه به ما نشان می دهد که تا چه میزانی طراحی ساختمان مدرسه به رشد و پرورش تحصیلی و شخصیتی کودکان کمک خواهد کرد. یک مدرسه تنها نباید پاسخگوی نیازهای عملکردی تحصیل باشد بلکه می تواند به رشد و پرورش شخصیتی کودکان و معلمان به عنوان اعضای جامعه کمک کند.



    [​IMG]

    3) مهدکودک OB
    معماری و طراحی این مهدکودک را شرکت HIBINOSEKKEI+Younji no shiro در ژاپن انجام داده است. این مهدکودک دارای غذاخوری های داخلی و خارجی است. دسترسی به بام و فضاهای خارجی هم از طریق تونل های طنابی هیجان انگیز میسر می شود.


    [​IMG]

    4)انستیتوی سلطنتی تکنولوژی
    هدف اصلی طراحی افزایش سیرکولاسیون های حرکتی در داخل و خارج ساختمان بود. برای اینکه هماهنگی با ساختمان آجری قرن بیستمی مجاور، نمای این ساختمان با فولاد کورتن پوشانده شد. استفاده از خطوط منحنی برای طراحی حجم باعث فراخ تر به نظر رسیدن داخل شده است.


    [​IMG]

    5) مدرسه ی معماری Marsille
    شرکت معماری PAN برای طراحی این مدرسه، فضای کارگاهی سه طبقه را با یک ساختمان مستقل ترکیب کرد. علاوه بر این بهمعماری منظر محوطه هم توجه خاصی شده است.


    [​IMG]

    6) مدرسه ی Mama smile در ژاپن
    Emmanuelle Moureaux برای طراحی داخلی این مدرسه از رنگ برای افزایش تمرکز، تخیل و ارتباط بهتر استفاده کرد. این تکنیک در ژاپن Iro-Iku نامیده می شود. علاوه بر این در دکوراسیون داخلی از المانهایی به شکل خانه استفاده شده است. به دلیل آشنا بودن خانه برای کودکان، آنها با این فضا رابـ ـطه ی بهتری برقرار خواهند کرد.


    [​IMG]

    7) مرکز Bergeron در دانشگاه یورک کانادا
    شرکت معماری ZAS، معماری این ساختمان 5 طبقه ی 15700 مترمربعی را انجام داده است. این شرکت برای طراحی این فضای آموزشی، اصول رایج طراحی چنین فضاهایی را بر هم زده است. به طوری که این ساختمان فاقد سالن سخنرانی است و کلیه ی فضاها انعطاف پذیر هستند.


    [​IMG]

    8) مهدکودکی در اسلواکی
    معماری و طراحی این مهدکودک را Architekti.si. انجام داده است. مساحت این فضا 935 مترمربع است. حجم کلی از 4 ساختمان با سقف شیروانی و ابعاد مختلف تشکیل شده است.


    [​IMG]

    9) دبیرستان Louis Michel و Louis Aragon
    معماری و طراحی این ساختمان را شرکت Archi5 انجام داده است. معماران برای طراحی این دبیرستان سعی کردند که میان دو مدرسه ی راهنمایی موجود در سایت مسیرهایی طراحی کنند.


    [​IMG]

    10) مدرسه ی Mopi در شهر ریودجنیرو
    Mareines+Patalano، نمای این مدرسه را با الهام از شکل هندسی یک درخت طراحی کرده است. حجم U شکل این مدرسه از 4 حجم کوچکتر تشکیل شده است. با استفاده از تراسهای نیمه باز برای اتصال این احجام، فضای داخلی از تهویه ی طبیعی برخوردار خواهد شد.


    [​IMG]
     
  6. ღ motahareh ღ

    ღ motahareh ღ کاربر افتخاری کاربر افتخاری

    14,158
    38,827
    امتیاز:
    1,051
    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    نویسنده - وکیل
    محل سکونت:
    تهــــران
    [h=3][/h]
    [​IMG]



    معماری و طراحی این آسمان خراش توسط شرکت معماری Eric Parry در منطقه ی تجاری شهر لندن انجام شده است. این آسمان خراش 73 طبقه پس از تکمیل زیربنایی معادل 90000 مترمربع خواهد داشت و مناظری چشمگیر را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهد کرد. در ادامه با ما در آرل همراه باشید.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    آسمان خراش در بخش مهم اقتصادی شهر و در میان انبوهی از ساختمان های بلندمرتبه قرار گرفته است. طبقات پایینی این ساختمان با زیربنای 1800 مترمربع به کاربری های رستوران و فروشگاه اختصاص داده شده اند که در 7 روز هفته آماده ی خدمت رسانی به مردم هستند. بدین ترتیب در آخر هفته ها که ساختمانهای اداری و تجاری تعطیل هستند وجود این بخش های تفریحی روح تازه ای به این منطقه می بخشد.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. ღ motahareh ღ

    ღ motahareh ღ کاربر افتخاری کاربر افتخاری

    14,158
    38,827
    امتیاز:
    1,051
    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    نویسنده - وکیل
    محل سکونت:
    تهــــران
    [​IMG]





    طراحی ساختمان با سازه ی بتنی امروزه به دلیل امتیازات مثبتی که در بر دارد بسیار رایج شده. ساختمان با سازه ی بتنی، دارای ساختاری یکپارچه و مقاوم می باشد و مقرون به صرفه تر از سازه ی فلزی است. اجرای طرح های خلاقانه نیز با سازه ی بتنی راحت تر می باشد. در اینجا 11 نمونه از ساختمان با سازه ی بتنی را از نقاط مختلف دنیا معرفی می کنیم که همگی دارای فرمی خلاقانه و متفاوت هستند.

    [​IMG]

    1- ساختمان اول در سن دیگو، کالیفرنیا قرار دارد و توسط Jonathan Segal طراحی شده است.

    [​IMG]

    2- ویلایی در سائو پائولو، برزیل با طراحی Studio mk27

    [​IMG]

    3- طراحی ویلایی از گروه BAK Studio در مار آزول، آرژانتین

    [​IMG]

    4- ساختمانی در توکیو و با طراحی گروه Artechnic

    [​IMG]

    5- مجموعه ای مسکونی که دارای 4 ساختمان بتنی است واقع در مکزیک می باشد.

    [​IMG]

    6- این خانه در بوینس آیرس، آرژانتین توسط شرکت معماری BAK Studio طراحی شده است.

    [​IMG]

    7- ویلایی در گواتمالا از گروه معماری Paz Arquitectura

    [​IMG]

    8- خانه ای مسکونی در شهر هو چی مین، ویتنام

    [​IMG]

    9- معماری این خانه واقع در سوییس توسط Lacroix Chessex Architects انجام شده.

    [​IMG]

    10- خانه ای در برزیل شهر پاراتی و با طراحی شرکت Studio MK27

    [​IMG]

    11- این خانه در شهر وار، فرانسه توسط گروه Pascal Grasso Architectures ساخته شده است
     
  8. ღ motahareh ღ

    ღ motahareh ღ کاربر افتخاری کاربر افتخاری

    14,158
    38,827
    امتیاز:
    1,051
    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    نویسنده - وکیل
    محل سکونت:
    تهــــران
    [TR]
    [TD="colspan: 3"]
    [​IMG]




    برای درک رابـ ـطه ی معماری با محیط ابتدا بایستی به دیدگاه انسان در مورد محیط و یا به طور کلی نسبت به طبیعت نظر داشت.