نگاه دانلود :

تبلیغات

سفارش تبلیغات

** آموزش ترفندهای اینستاگرام **

شروع موضوع توسط دلارام ‏28/12/13 در انجمن ترفندستان

  1. فاطمه سادات:)

    فاطمه سادات:) کاربر ویژه عضو انجمن

    2,113
    8,693
    امتیاز:
    606
    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/16
    محل سکونت:
    نصــــــ♥ـــــــــــف جهـــــــــ♥ـــــان
    آموزش کپی کردن متن یک پست یا کامنت
    بدون شک در کنار تمام جنبه‌های تصویری اینستاگرام، گاهی با متن‌های بسیار زیبایی در زیر عکس‌ها یا کامنت‌ها مواجه می‌شویم. اگر مایلید تا از این متن‌های زیبا در اپلیکیشن‌های دیگر مانند وایبر یا ... استفاده کنید، مجبور به استفاده ازنسخه ی مود شده ی اینستاگرام خواهید بود چرا که در نسخه ی رسمی، امکان کپی متن کامنت یا پست ها وجود ندارد. در OGinstagramm می‌توانید به راحتی متن مورد نظر را بدون ابزارهای جانبی کپی کنید. برای این کار کافی است تا روی آیکون کامنت، در زیر هر عکس کلیک کنید تا به صفحه‌ی کامنت‌ها منتقل شوید. در این بخش با کلیک روی هر کامنت یا حتی متن اصلی پست، پنجره‌ای جداگانه باز می‌شود که گزینه‌ی Copy در آن به چشم می‌خورد و با کلیک بر روی آن، متن مورد نظر کپی خواهد شد.
     
  2. فاطمه سادات:)

    فاطمه سادات:) کاربر ویژه عضو انجمن

    2,113
    8,693
    امتیاز:
    606
    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/16
    محل سکونت:
    نصــــــ♥ـــــــــــف جهـــــــــ♥ـــــان
    تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری
    [​IMG]

    اکانت تجاری نیز همچون Stories یک ویژگی بسیار جالب، اما نه چندان کاربردی به حساب می‌آید که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان‌پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت جزئی خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

    تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند علاوه بر گزینه‌ی Follow، گزینه‌ی دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می‌توانند اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و‌... را مشاهده کنند. با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای اون به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

    تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست‌های شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید Top Post‌های خود را از لحاظ بازدید و لایک مشاهده کرده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود را نیز بررسی کنید. بخشی از اطلاعاتی که با تجاری کردن اکانت به دست خواهید آورد نیاز به یک هفته زمان دارند تا به یک جمع بندی کلی درباره‌ی اکانت و ارائه‌ی اطلاعات برسند.

    نحوه‌ی تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود.
     
  3. فاطمه سادات:)

    فاطمه سادات:) کاربر ویژه عضو انجمن

    2,113
    8,693
    امتیاز:
    606
    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/16
    محل سکونت:
    نصــــــ♥ـــــــــــف جهـــــــــ♥ـــــان
    آموزش پخش زنده ویدیویی در استوری اینستاگرام

    بعد از راه‌اندازی بخش استوری و استقبال کم‌نظیر کاربران از آن، اینستاگرام ویژگی بسیار جذاب دیگری را تحت عنوان Live Storiess و به‌صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی به وجود آورد که توسط آن کاربر می‌توانست به‌صورت زنده، از خود ویدیو تهیه کند و در آن با فالوورهای خود صحبت کند. این ویژگی از همان ابتدای معرفی سروصدای زیادی به پا کرد و به‌جرئت می‌توان کاربرد آن را ده‌ها برابر بیشتر از استوری‌های ساده دانست. ضبط و پخش ویدیوی زنده هرگز به این آسانی نبوده است و از همین رو کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا منتظر همگانی شدن این ویژگی بودند.

    [​IMG]

    سرانجام ساعاتی پیش اینستاگرام به‌طور رسمی اعلام کرد که ویژگی Live Stories از حالت انحصار و آزمایشی خارج شده و هم‌اکنون به‌صورت بخش بخش در نقاط دنیا در حال فعال شدن است. این ویژگی از بامداد امروز برای بسیاری از کاربران ایرانی از جمله اکانت اینستاگرام زومیت نیز فعال شده است و هم‌اکنون این کاربران قادر خواهند بود تنها با یک لمس، آغاز به ضبط و انتشار Live Stories از خود کنند و به‌صورت زنده برای فالوورهای خود ویدیو پخش کنند. این ویژگی برای کاربران و به‌خصوص افراد مشهور می‌تواند بسیار مفید و جذاب باشد. برای مثال یک بازیگر می‌تواند با تعیین وقت قبلی، در ساعتی خاص اقدام به پخش ویدیوی زنده کند و علاوه بر صحبت با طرفدارانش، به‌صورت هم‌زمان کامنت‌ها را نیز مشاهده و پاسخ دهد. یا یک خواننده می‌تواند در زمان کنسرتش، برای آن دسته از هوادارانی که موفق به حضور در کنسرت نشده‌اند، به‌صورت افتخاری چند دقیقه‌ای را به شکل زنده پخش کند.

    [​IMG]

    برای استفاده از این ویژگی ابتدا از به‌روز بودن اینستاگرام خود مطمئن شوید. سپس زمانی که در صفحه‌ی فیدها هستید، روی آیکون دوربین لمس کنید تا به صفحه‌ی دوربین منتقل شوید. پیش از این در این بخش شما می‌توانستید در ۳ حالت Normal, Boomrang و HandsFree فیلم‌برداری کنید. اگر این ویژگی برای شما فعال شده باشد، باید گزینه‌ی جدیدی با عنوان Live جایگزین HandsFree شده باشد تا برای آغاز پخش زنده‌ی ویدیوی خود از آن گزینه استفاده کنید.

    بعد از انتخاب این گزینه و لمس گزینه‌ی آغاز به ضبط، اینستاگرام ابتدا کانکشن شما را بررسی می‌کند و سپس بعد از ثانیه‌شماری کوتاه، پخش زنده‌ی ویدیوی شما را آغاز خواهد کرد. به‌محض آغاز پخش زنده، نوتیفیکیشنی به‌صورت شناور برای فالوورهای شما (که هم‌اکنون در اپلیکیشن حضور دارند) ارسال خواهد شد و آن‌ها را از پخش زنده‌ی شما باخبر خواهد کرد. کاربران می‌توانند با مراجعه به لایو استوری شما، علاوه بر تماشای ویدیو، به ارسال کامنت بپردازند تا هم‌زمان با شما در تعامل باشند. در صورتی که بنا به هر دلیلی علاقه‌ای به فعال بودن بخش کامنت‌ها ندارید؛ می‌توانید با لمس گزینه‌ی ۳ نقطه در گوشه‌ی تصویر، کامنت‌ها را خاموش کنید. در بالای صفحه نیز تعداد کاربرانی که در آن لحظه در حال تماشای این لایو ویدیو هستند، نمایش داده خواهد شد.

    [​IMG]

    در کنار تعداد بازدیدکنندگان، گزینه‌ای تحت عنوان End وجود دارد که با لمس آن، می‌توانید به این ویدیوی زنده پایان دهید. بعد از پایان، اینستاگرام گزارشی از تعداد افرادی که در طول این پخش زنده شما را تماشا کرده‌اند، نمایش خواهد داد.

    [​IMG]

    همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این ویژگی به‌مرور در حال فعال شدن است و بر اساس گزارش اینستاگرام طی هفته‌ی آینده

    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!

    به‌طور کامل در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت. در صورتی که این گزینه هنوز برای شما فعال نشده است، باید چند ساعت یا چند روزی منتظر بمانید. در این حین می‌توانید به مشاهده‌ی ویدیوهای لایوی بپردازید که در بخش جستجوی اینستاگرام و همچنین لیست استوری‌ها در صفحه‌ی فیدها اضافه شده است.

    البته توجه داشته باشید که این ویژگی ابتدا در آمریکا فعال شده است و برخی از کاربران به‌صورت اتفاقی برای تست این ویژگی انتخاب شده‌اند و ممکن است بسیاری از کاربران ایرانی نیز از مدتی پیش این ویژگی را دریافت کرده باشند، اما وبلاگ رسمی اینستاگرام تأیید کرده است که هفته‌ی آینده زمان عرضه‌ی رسمی این ویژگی برای کاربران سرتاسر دنیا خواهد بود.

     
  4. فاطمه سادات:)

    فاطمه سادات:) کاربر ویژه عضو انجمن

    2,113
    8,693
    امتیاز:
    606
    تاریخ عضویت:
    ‏4/6/16
    محل سکونت:
    نصــــــ♥ـــــــــــف جهـــــــــ♥ـــــان
    ۱۳ نکته و ترفند کاربردی برای کاربران حرفه‌ ای اینستاگرام

    ۱. از بومرنگ اینستاگرام استفاده کنید
    [​IMG]

    بومرنگ یک اپلیکیشن مستقل است که می‌توانید به‌صورت مستقیم نیز درون اینستاگرام به آن دسترسی داشته باشید. کارآیی آن، ضبط پیاپی تصاویر تا تعداد ۱۰ عدد و اتصال آن‌ها به یکدیگر در قالب یک ویدئوی پخش سریع است. بعد از اینکه تصاویر خود را با فشار یک دکمه در حالت افقی یا عمودی گرفتید، می‌توانید روی آن‌ها فیـلتـ*ـر یا عناصر اضافی قرار دهید و سپس آن‌ها در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. بومرنگ به‌طور خودکار ویدئوی ضبط‌شده را برای اشتراک‌گذاری‌های بعدی در گوشی شما ذخیره می‌کند.

    ۲. با (Layout) تصاویر کُلاژ بسازید
    [​IMG]

    ویژگی Layout اینستاگرام که چندین تصویر مختلف را در قالب یک تصویر واحد ترکیب می‌کند، هم در داخل اینستاگرام و هم به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل در گوگل پلی یا اپ استور قابل دسترسی است. با اجرای Layout پیش‌نمایشی از لایه‌های سفارشی و امکان انتخاب تصاویر دلخواه از داخل پوشه دوربین برای قرارگیری داخل آن‌ها به شما داده می‌شود. گزینه Faces تمام تصاویری را که شامل افراد هستند، نمایش می‌دهد. کشیدن و رها ساختن تصاویر برای بازچیدن آن‌ها و زوم یا رهاسازی آن‌ها برای تنظیم سایز و تأکید استفاده می‌شود. سپس شما می‌توانید برای ساخت تصاویر جایگذاری شده و جذاب، آن‌ها را وارونه کنید، بچرخانید یا از افکت‌های آینه‌ای اپلیکیشن استفاده کنید.

    ۳. پست خود را بعد از ارسال ویرایش کنید
    [​IMG]

    توییتر ممکن است فاقد امکانات ویرایش باشد، اما در اینستاگرام شما می‌توانید پست اصلی خود را بدون اینکه مجبور به حذف و دوباره‌کاری شوید، ویرایش کنید. کافی است در تصویر مورد، دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه Edit یا ویرایش را انتخاب کنید. سپس شما می‌توانید تصویر خود را مکان‌گذاری کنید، کپشن یا زیرنویس اضافه کنید، تغییر دهید یا افراد را تگ یا برچسب بزنید. کافی است وقتی کارتان تمام شد، نسخه جدید را ذخیره کنید.

    ۴. از ابزارهای داخلی ویرایش تصاویر استفاده کنید
    [​IMG]

    هنگامی که زمان عکس گرفتن فرامی‌رسد، احتمالا از اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی خود استفاده ‌می‌کنید و قبل از پست کردن در اینستاگرام با همان ابزارهای اپلیکیشن، آن را ویرایش می‌‌کنید. اما اگر با خود اینستاگرام شروع به عکاسی کردید، دیگر نیازی به خروج از اپ نخواهید داشت. اینستاگرام مثل فیـلتـ*ـر‌های تصویر معروفش، ابزارهای ویرایش متنوعی دارد که درست در کنار ابزار فیـلتـ*ـر قرار گرفته‌اند. بعد از اینکه با اینستاگرام تصویر خود را ثبت کردید، برای کراپ کردن یا مرتب کردن آن، گزینه Edit یا ویرایش را فشار دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهای تنظیم روشنایی و نور، کنتراست، رنگ، هایلایت، تیلت شیفت، شفافیت و ... استفاده کنید.

    ۵. از فیلترهای تصویر استفاده کنید
    [​IMG]

    اینستاگرام فیلترهای متنوعی دارد. قطعا از بین آن‌ها، اغلب از چند فیـلتـ*ـر خاص استفاده می‌کنید و احتمالا به بقیه کاری ندارید. به‌جای اسکرول کردن در بین فهرست پیش‌فرض، برای انتخاب فیـلتـ*ـر مورد نظر، می‌توانید چینش آن‌ها را شخصی‌سازی کنید تا موارد مورد علاقه خود را در ابتدا مشاهده کنید. کافی است یک تصویر را باز کنید و به انتهای بخش فیلترها بروید و گزینه Manage را انتخاب کنید. فهرست فیلترها را باز کنید و سپس با لمس کردن و کشیدن، چینش آن‌ها را به سلیقه خود مرتب کنید. اینستاگرام همچنین امکان مخفی کردن یا نمایش فیلترها را با انتخاب تیک کنار آن‌ها به شما می‌دهد.

    ۶. از گذاشتن پست جدید توسط دیگران مطلع شوید
    [​IMG]

    تابستان گذشته، اینستاگرام الگوریتم چینش تصاویر در فید شما را از یک الگوی زمانی به شیوه‌ای تغییر داد که بیشتر شبیه فیس‌بوک عمل می‌‌کند. بر این اساس، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها مبنای چینش تصاویر قرار گرفتند. این حرکت ممکن است باعث از دست دادن بعضی از پست‌ها شوند. اگر مایل هستید به‌هیچ‌وجه پست‌های شخص خاصی را از دست ندهید، می‌توانید اعلان‌ها را به‌طور اختصاصی برای آن فرد فعال کنید. کافی است به صفحه موردنظر بروید، دکمه سه‌نقطه در بالای تصویر را فشار دهید و گزینه روشن کردن اعلان‌ها (Turn on Notifications) را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که اینستاگرام در بخش تنظیمات اعلان‌های گوشی همراهتان نیز فعال باشد.

    ۷. یک استوری بسازید
    [​IMG]

    اینستاگرام اکنون همانند اسنپ چت پست‌های موقت موسوم به استوری دارد؛ پست‌هایی که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. برای ساختن داستان خود با یک یا چند تصویر یا با استفاده از بومرنگ، در صفحه فید اپ، آیکون دوربین در گوشه چپ بالای صفحه را فشار دهید. یک حلقه دور تصویر صفحه شما، بالای سطر تصاویر فالوورها ظاهر می‌شود و به آن‌ها پیغامی مبنی بر تماشای استوری ارسال می‌کند. استوری در قسمت تصاویر شما ظاهر نخواهد شد.

    با وجود ناپدید شدن استوری بعد از ۲۴ ساعت، می‌توانید تمام تصاویر و ویدئوهایی را که برای ساختن آن استفاده کردید، ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با طیفی از رنگ‌ها روی تصاویر و ویدئوهای خود طراحی یا متن تایپ کنید.

    ۸. تصاویر خود را با فالوورهای خاصی به اشتراک بگذارید
    [​IMG]

    به‌جای نمایش تصاویر خود به تک‌تک فالوورها، دایرکت اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که آن‌ها را با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. از این قابلیت برای حفظ تصاویر خانوادگی یا اختصاصی خود با انتشار محدود آن‌ها و جلوگیری از نمایش آن‌ها در قسمت جستجو، فید یا صفحه شخصی استفاده کنید. دایرکت امکان اشتراک‌گذاری تصاویر با حداکثر ۱۵ نفر و تماشا، لایک و کامنت گذاری مثل شیوه معمول می‌دهد.

    در ابتدا، آیکون Send در گوشه راست بالای صفحه فید را فشار دهید، سپس گزینه پیام جدید یا New Message برای انتخاب افراد مشخص از بین فالوورهای خود را انتخاب کنید. از همان‌جا آیکون image برای انتخاب تصویر خود را فشار دهید و پیام خود را بنویسید. زمانی که کارتان تمام شد گزینه Send را بزنید. یک قابلیت جدید نیز با استفاده از تصاویر و ویدئوهای موقت مشابه اسنپ چت در دایرکت برای برقراری ارتباط با فالوورهای شما وجود دارد.

    ۹. تصاویر را در وب پیوست کنید
    [​IMG]

    در حالی که اینستاگرام به‌طور ذاتی یک اپلیکیشن موبایلی محسوب می‌شود، ممکن است بخواهید تصویری از یکی از دنبال‌شوندگان خود را در یک وبلاگ یا وب‌سایت پیوست کنید. برای انجام این کار، شما نیاز به یک کد پیوست دارید و می‌توانید آن را از طریق نسخه وب اینستاگرام به دست آورید. دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه پیوست (Embed) را انتخاب کنید. سپس به‌راحتی آن را کپی کنید و از کپی شدن زیرنویس یا کپشن آن هم مطمئن شوید.

    ۱۰. از هشتگ‌ها برای اظهار وجود و افزایش فالوور استفاده کنید
    [​IMG]

    اضافه کردن هشتگ (#) به کپشن‌ها یا کامنت‌های تصاویر یا ویدئوها می‌تواند به افزایش فالوور یا عمومی ساختن یک عکس خاص کمک بکند. انتخاب تگ یا برچسب مناسب می‌تواند به برقراری ارتباط با افراد دیگری که محتوای مشابه به اشتراک می‌گذارند، کمک کند. زمانی که شروع به تایپ هشتگ می‌کنید، اینستاگرام برچسب‌های مشابه را برای انتخاب، پیشنهاد و تعداد پست‌های هر کدام را نیز نمایش می‌دهد. شما می‌توانید تا حداکثر ۳۰ برچسب به پست خود اضافه کنید.

    ۱۱. برچسب خود را از تصاویر حذف کنید


    [​IMG]



    اگر یکی از دوستان، شما را در داخل تصویری برچسب زد، آن تصویر در قسمت تصاویر شما در داخل صفحه شخصی‌تان به نمایش درخواهد آمد. اگر شما موافق این کار نیستید یا از تصویر خوشتان نمی‌‌آید، می‌توانید بدون ناراحت کردن دوستتان تصویر مورد نظر را مخفی کنید. برای حذف کردن یک تصویر، آن را لمس کنید تا آی‌دی خود را مشاهده کنید. سپس از طریق لمس دوباره آن می‌توانید از بین دو گزینه «حذف از صفحه شخصی من» یا «حذف من از تصویر» یکی را انتخاب کنید.

    برای جلوگیری از برچسب خوردن تصادفی، می‌توانید حساب شخصی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که قبل از این کار از شما اجازه گرفته شود. برای انجام آن، در زیر تنظیمات برچسب، در صفحه شخصی‌تان یکی از دو گزینه اضافه شدن خودکار یا اضافه شدن دستی را انتخاب کنید.

    ۱۲. حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید
    [​IMG]

    همه افراد در اینستاگرام مایل نیستند تا تصاویر شخصی خانوادگی و دوستانه‌شان در معرض دید افراد غریبه قرار گیرد. اما زمانی که شما یک حساب اینستاگرام می‌سازید، به‌صورت پیش‌فرض، اجازه می‌دهید که تصاویرتان به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته شوند، مگر اینکه مایل به این کار نباشید. درست همانند فیس‌بوک، که برای دسترسی به اطلاعات شخصی دیگران نیاز به ارسال درخواست دوستی به آن‌ها دارید؛ اینستاگرام نیز گزینه‌ای برای خصوصی‌سازی حساب و گزینش فالوورها در اختیار شما قرار داده است. از داخل صفحه شخصی‌تان، آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید، به سمت پایین حرکت کنید تا گزینه خصوصی‌سازی حساب را مشاهده کنید. اگر این گزینه را انتخاب کردید می‌توانید حساب کاربری دومی برای اشتراک‌گذاری تصاویر عمومی خود باز کنید.

    ۱۳. یک حساب کاربری جدید بسازید
    [​IMG]

    گاهی اوقات داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام کافی نیست. با مشاهده مقدار توجهی که عکس‌های شما جلب می‌کنند، حیوان خانگی شما نیز ممکن است بخواهد حساب شخصی خودش را داشته باشد. یا احتمالا شما کاربر عاشق عکسی هستید که مایلید تنها تصاویر مشخصی در معرض دید عموم بگذارید. دلیلش هرچه که باشد، ساختن یک حساب جداگانه کار سختی نیست.

    تنها کافی است به صفحه شخصی خود بروید و آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید و آن‌قدر به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا گزینه اضافه کردن یک حساب جدید با نام کاربری و رمز عبور جداگانه نمایان شود. سپس با رفتن به صفحه شخصی و لمس نام کاربری مورد نظر، به‌راحتی می‌توانید بین دو حساب فعال جابجا شوید.

     
  5. Ghazalhe.Sh

    Ghazalhe.Sh کاربر نیمه فعال عضو انجمن

    338
    906
    امتیاز:
    291
    تاریخ عضویت:
    ‏29/6/17
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    چى هست اصلاً
    محل سکونت:
    تهران

    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!



    چه هم‌اکنون در این شبکه فعال باشید و چه در زمان‌های قبل‌ فعالیت بیشتری داشته‌اید با این ده نکته و ترفندی که می‌خواهیم در این مطلب مطرح کنیم شما اطلاعات زیادی را در مورد نحوه کار با اینستاگرام دریافت خواهید کرد و از این پس بیشترین استفاده را از این شبکه اجتماعی خواهید داشت.


    1. نسخه اصلی را ذخیره کنید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    تصاویر اینستاگرام که به درون این شبکه آپلود می‌شوند و با جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند معمولا سایز 612 × 612 پیکسل را دارند. اگر می‌خواهید به رزولوشن بالاتری از عکس‌ها دسترسی داشته باشید (شاید برای آپلود در وب‌سایت) پس باید آن را در درون گوشی یا تبلت خود داشته باشید و آن را بیابید.



    در اندروید تصاویر به صورت اندازه کامل و به شکل خودکار در پوشه Instagram و در گالری دستگاه شما ذخیره می‌شوند؛ در iOS نیز تصاویر به camera roll اضافه می‌شوند. در هر دو مورد شما باید مطمئن شوید که ذخیره نسخه اصلی تصاویر از درون صفحه تنظیمات اینستاگرام فعال باشد (به صورت پیش‌فرض فعال است). به یاد داشته باشید حداکثر رزولوشنی که اینستاگرام تصاویر را ذخیره می‌کند 2048 × 2048 پیکسل است (صرف نظر از قابلیت‌های دستگاه شما).


    2. تصاویر خود را در وب قرار دهید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    گاهی شده که یک عکس در اینستاگرام آنقدر الهام بخش و نکته آموز باشد که بخواهید در وبلاگ خود آن را قرار دهید؟ خب برای اینکار نیز راهی بسیار آسان وجود دارد؛ با کلیک بر روی دکمه منوی هر عکس (به صورت سه نقطه افقی) و انتخاب View Photo Page و سپس دوباره انتخاب دکمه منو و باز کردن آن، شما با گزینه‌ای به نام Embed رو به رو می‌شوید. زمانی که Embed را انتخاب کنید، در پنجره‌ای کوچک لینک آی‌فریم از آن عکس به شما داده می‌شود که با جایگذاری آن در هر جایی می‌توانید تصویر اینستاگرام را به اشتراک بگذارید، همچنین در مورد دیگر استریم‌های اینستاگرام نیز اینکار به راحتی تصاویر خود شما قابل انجام است.



    هر کدام از Embed‌هایی که انجام می‌دهید همراه با یک لینک از همان عکس در شبکه وب موجود است و تنها زمانی این لینک کار می‌کند که وضعیت اکانت آن عکس‌ها به صورت عمومی (Public) باشد و اگر محتوای اکانت به صورت خصوصی (private) تعیین شده باشد، به شما اجازه اشتراک داده نخواهد شد.



    3. برای ویرایش تصاویر وقت بگذارید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    آیا متوجه شده‌اید که اینستاگرام در ماه گذشته ابزار ویرایش تصویر بسیار پیشرفته‌تری را اضافه کرده است؟ این ابزار تنها شامل تنظیم قدرت و سبک نشان دادن هر فیـلتـ*ـر عکس نیست (با دو بار تپ کردن بر روی نام هر کدام از فیـلتـ*ـر‌ها می‌توانید یک درجه بندی را تنظیم کنید). شما همچنین می‌توانید در بخش‌های دیگر ویرایش عکس به گزینه‌های ویرایش تصویر بیشتری دسترسی داشته باشید.



    اگر بخشی از تصویر شما سیاه است از گزینه Shadows استفاده کنید، یا اینکه از تنظیم درجه Saturation برای بالا و پایین کردن قدرت رنگ تصویر خودتان بهره ببرید. خطی خاکستری در زیر میزانی که شما درجه را انتخاب کرده‌اید وجود دارد تا شما را برای تنظیم مقدار دلخواه درجه رنگ بیشتر کمک کند و اگر نخواستید خیلی راحت به رنگ اصلی تصویر بازگردید.


    4. عکس‌های مورد علاقه خود را در فضای ابری دراپ‌باکس ذخیره کنید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!




    واقعا باید ابزار IFTTT را تحسین کرد که با فراهم آوردن یک نرم‌افزار آنلاین، زندگی آنلاین افراد زیادی را سهل کرده است. IFTTT با در برداشتن چندین سرویس و ابزار، راه‌های مختلفی را پیش روی شمایی که در اینستاگرام فعالید می‌گذارد. به وسیله IFTTT می‌توانید تصاویر خود را به شبکه های اجتماعی دیگر همچون توییتر یا فیس بوک بفرستید و یک خط مسیر را برای این نحوه اشتراک گذاری به صورت خودکار تعیین کنید، تصاویر اشتراک گذاشته شده توسط یک شخص خاص را فورا به عنوان تصویر زمینه خود قرار دهید، تصاویر به شما ایمیل شود، عکس‌های مورد علاقه و لایک شده توسط شما را در درون دستگاه ذخیره کرد و دیگر خدمات و ویژگی‌های بیشتری که IFTTT می‌تواند به صورت خودکار برای شما انجام دهد.



    اما اضافه کردن تصاویر مورد علاقه (favorite) اینستاگرام به سرویس خدمات ابری شخصی دراپ‌باکس احتمالا یکی از بهترین خدمات IFTTT است، بدینوسیله شما می‌توانید تنها تصاویر دوست داشتنی خود و مورد علاقه (آنهایی که لایک کرده‌اید یا به اصطلاح قلب شده‌اند) را برای ذخیره شدن به دراپ‌باکس بفرستید تا هم در ذخیره نشدن تمام تصاویر نشان داده شده در این سرویس صرفه جویی شود و هم مجموعه عالی از تصاویری که دوست داشته‌اید برگزیده و درست شود. ذکر این نکته نیز لازم است، تصاویری که در اکانت دراپ‌باکس شما ذخیره می‌شوند دارای سایز 640 × 640 هستند.


    5. مدیریت بر نقشه عکس



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    هر باری که شما تصویری را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، شما این فرصت را دارید که تصویر اشتراک گذاشته را به نقشه تصاویر (photo map) اضافه (پین) کنید. البته شما همیشه باید در زمان اشتراک مکان عکس خود مراقب باشید، اما به صورت کلی این ویژگی برای عکس‌های گروهی یا مشخص کردن تصاویری از یک سفر خاص بسیار مفید و خاطره ساز است.



    برای مرور و بررسی کردن عکس‌هایی که گزینه مکان یابی را قبلا علامت زده‌اید یا تگ مکان را برای آن‌ها مشخص کرده‌اید، در صفحه پروفایل شخصی خود بر روی نماد یا علامت نقشه تپ کنید، صفحه بعدی که ظاهر می‌شود به شما نشان می‌دهد که تصاویرتان در چه محل‌هایی پین شده‌ یا قرار گرفته‌اند و البته در صورت دلخواه به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات آن محل را برای هر عکس حذف کنید. به یاد داشته باشید تصاویری که برچسب جغرافیایی خاصی خورده‌اند در صفحه مکان‌ها (location’s page) در اپلیکیشن اینستاگرام مشخص و معلوم هستند.


    6. با دقت زیاد هش‌تگ‌ها را انتخاب کنید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    همیشه درباره انتخاب هش‌تگ تصاویر خود چندین بار فکر کنید: آیا برای دیده شدن توسط افراد بیشتر است یا اینکه می‌خواهید آن‌ها ترکیبی از یک حادثه عمومی باشند؟ انتخاب هشتگ‌ها اکنون دیگر خیلی معمول شده و به شکل مداوم سیلی از آن‌ها راه می‌افتد، پس باید انتخاب هشتگ در ارتباط با دیگر تصاویر شما باشد و رابـ ـطه آن‌ها به همراه صرفه جویی بیشتر در انتخاب عکس‌ها حفظ شود.



    همچنین ارزشش را دارد که قبل از انتخاب هش‌تگ تصاویر، در آن‌ها بگردید و یک هش‌تگ مناسب که در اینستاگرام هم‌اکنون وجود دارد را انتخاب کنید یا اینکه جریان رسمی هش‌تگی ممکن است وجود داشته باشد که بیشتر در ارتباط با تصویر شما است و شما حتی از آن با خبر نشده‌اید. به طور خاص خود اینستاگرام نیز توصیه می‌کند تصاویر در هنگام هش‌تگ خوردن باید مرتبط با یکدیگر و هوشیارانه انتخاب شوند.


    7. پروفایل خود را قوی کنید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    پروفایل شما اولین صفحه‌ای است که یک شخص غریبه آن را می‌بیند تا فید اینستاگرام شما یا عکس‌های اشتراک گذاشته شده توسط شما را بررسی کند، پس باید بتوانید در همان قدم اول به آن شخص چند دلیلی خوب برای فشار دادن دکمه Follow بدهید (اگر به دنبال‌کننده‌های بیشتری نیاز دارید). در مورد خودتان چیزی بگویید، چه کار می‌کنید و چه نوع تصاویری که به اشتراک می‌گذارید (ممکن است در چند تصویر مشخص شده اول در فید شما نتوان تشخیص داد). از وبسایت خود استفاده کنید تا به تماشاگران یک نگاه کامل و جامع‌تر بدهید یا اینکه فید توییتر خود یا هر چیز دیگری که بتواند به شخص بازدید کننده از پروفایل شما ارزش دنبال کردن شما را بدهد، نشان دهید.


    8. اشتراگ گذاری تصاویر را گسترش دهید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    اینستاگرام می‌تواند شما را وارد دنیایی بزرگتر از سرویس‌های اشتراک گذاری فایل‌های مدیا کند، بنابراین از لینک‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده کنید و به افرادی که هنوز اینستاگرام را نصب نکرده‌اند قدرت عکس‌برداری خود را نشان دهید و به رخ بکشید. البته باید مراقب هم باشید که با اشتراک گذاری زیاد تصاویر روی مخ آن‌ها نروید و به نوعی اسپم ایجاد نکنید، برای این منظور نیز می‌توانید گزینه اشتراک گذاری هر عکس را به صورت جداگانه فعال یا غیر فعال کنید (در زمان برقراری ارتباط با اینترنت).



    متاسفانه عکس‌های اینستاگرام دیگر به صورت عکس‌های محلی در توییتر اشتراک گذاری نمی‌شوند. اما شما با استفاده از این کانال IFTTT می‌توانید همچین کاری را انجام دهید. البته ادغام این شبکه با فیس‌بوک بسیار سر راست است و همانطور که انتظار دارید با لینک کردن عکس‌ها از درون آلبوم تصاویر اینستاگرام می‌توانید اینکار را انجام دهید.


    9. از حرفه‌‌ای‌ها یاد بگیرید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    لیست مخاطبین ایستاگرام خود را با اضافه کردن افراد خلاق و حرفه‌ای در کنار خانواده، دوستان و آشنایان خود ترکیب و تقویت کنید. شما خیلی زود می‌توانید شیوه اشتراک گذاری عکس‌های آن‌ها، مقدار نوری که در نظر می‌گیرند، فیـلتـ*ـر‌های مختلفی که استفاده می‌کنند و دیگر نکات ریز و درشت را یاد بگیرید. برای مثال از این چند نمونه شروع کنید؛ Foster Huntington (با 909,995 دنبال کننده)، عکاس نشنال جئوگرافیک Ira Block (با 52,072 دنبال کننده) یا نویسنده CNN آقای Jethro Mullen (با 900,800 دنبال کننده).



    همچنین اگر دنبال کننده راهنمایی‌های انگلیسی هستید می‌توانید گوشه چشمی هم به بلاگ اینستاگرام داشته باشید، جایی که گاهی اوقات کاربران حرفه‌ای نکاتی بسیار مفید را درباره گرفتن بهترین عکس‌ها و بهترین نحوه اشتراک گذاری یادداشت می‌کنند.


    10. اپلیکیشن‌های بیشتری را اضافه کنید



    مهمان گرامی برای مشاهده لینک عضو یا وارد شوید برای دیدن لینک و دانلود وارد ویاعضو شوید!





    همانطور که اینستاگرام می‌تواند عکس‌هایی را از درون گوشی یا تبلت شما و همینطور عکس‌هایی که با دوربین خود گرفته را لود کند و نمایش دهد، شما می‌توانید چند اپلیکیشن جانبی نیز برای ترکیب و مخلوط کردن این قابلیت اضافه کنید. اپلیکیشن‌های بسیار زیادی هستند (برای مثال در iOS اپلیکیشن Diptic و در اندروید اپلکیشن Photo Grid) که به شما اجازه ساخت مجموعه تصاویر درون اینستاگرام را می‌دهد در حالی که ابزار‌های مخصوص دوربین (شبیه به + Camera یا Camera Zoom FX) می‌توانند بدون اینکه بخواهید اینستاگرام را باز کنید مهارت شما در عکس‌برداری را به یک مرحله بالاتر ببرد.

    شما همچنین می‌توانید وسایل سخت‌افزاری جانبی برای لنز دوربین گوشی خود را نیز امتحان کنید، هر چیزی که به بهبود عکس‌های شما کمک کند در واقع به بهبود اینستاگرمینگ شما کمک کرده است!
    منبع:farnet.ir