1. موارد مهم:
    1-با مطالعه رمان های در حال تایپ و تشکر از پست های نویسندگان عزیز انگیزه خوبی به آنها خواهید داد.
    2-نویسندگان عزیز لطفا در نوشتن رمان مسایل اخلاقی را رعایت کرده که سایت دچار مشکل نشود(در صورت مشاهده بدون تذکر پاک خواهد شد).
    3- اگر رمان شما طبق عرف جامعه اسلامی باشد و مسایلی که در عرف کشور ممنوع است تایپ نکنید هیچ اتفاقی برای داستان و رمان شما رخ نمی دهد.
    4- نویسندگان عزیز شما برای نوشتن اثر ادبی و برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه رمان تایپ می کنید .پس از خلق صحنه هایی که باعث تحریک و یا ایجاد باورهای نادرست میشود پرهیز کنید.
    5- از ایجاد تاپیک های خلاف قوانین کشور خودداری کنید. این تاپیک ها حذف خواهد شد.
    6-اگر رمانی یا مطلبی را مشاهده کردید که خلاف قوانین سایت یا کشور است گزارش پست خلاف را بزنید.
    7-ماده ٢٣- هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.
    8-قوانین مهم
    9-
    کانال نگاه دانلود درتلگرام
آنتی ویروس nod32

خواب روزانه ما باید چند ساعت باشد

شروع موضوع توسط MILAD_A ‏6/7/15 در انجمن مطالب جالب و دانستنی ها

  1. MILAD_A

    MILAD_A اخراج شده اخراج شده

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/70
    ارسال ها:
    27,946
    تشکر شده:
    17,102
    امتیاز:
    886
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تجریش
    [h=2][/h] مجموعه : دانستنی ها
    [​IMG]
    خواب یکی از نیازهای اصلی بدن به شمار می آید و کمبود خواب و یا زیاد خوابیدن هر دو بر سلامتی ما اثر سوء دارد.

    بیشتر مردم وقتی کم خوابیده باشند میفهمند. اما کم یعنی چقدر؟ یا جور دیگر بپرسیم: چقدر خواب کافی است؟ نتیجه تحقیقات بنیاد ملی خواب ایالات متحده نشان میدهد نیاز گروههای مختلف سنی به خواب با هم فرق میکند.
    عواملی مثل بیبرنامگی، مصرف الکل و محرکهای دیگر مثل قهوه و نوشیدنیهای انرژیزا، و صد البته زنگ ساعت و نور خورشید، میتوانند ساعت زیستی (یا همان سایت بیولوژیک) انسان را بههم بریزند.

    بنیاد ملی خواب آمریکا که یک مؤسسه خیریه در ایالت ویرجینای آمریکاست، میگوید برای فهمیدن اینکه یک نفر چقدر باید بخوابد باید به سبک زندگی او نگاه کرد. اما بهطور کلی میتوان اعداد زیر را پیشنهاد کرد:

    نوزاد (تا ۳ ماه): در حالت ایدهآل باید بین ۱۴ تا ۱۷ ساعت از هر شبانهروز را بخوابد، هرچند ممکن است ۱۱ تا ۱۳ ساعت هم کافی باشد. بهتر است خواب نوزاد بیش از ۱۹ ساعت نشود.
    قنداقی (۴ تا ۱۱ ماه): میزان توصیه شده بین ۱۲ تا ۱۵ ساعت است. در کمترین حالت ۱۰ ساعت. بعد از سه ماهگی، خواب بههیچوجه نباید از ۱۸ ساعت بیشتر شود.

    نوپا (تا ۲ ساله): عدد پیشنهادی بین ۱۱ تا ۱۴ ساعت است، اما هر رقمی از ۹ تا ۱۶ ساعت قابل قبول است.
    پیشدبستانی (۳ تا ۵ سال): متخصصان معتقدند ۱۰ تا ۱۳ ساعت خواب برای این گروه سنی عالی است. کمتر از ۸ یا بیشتر از ۱۴ ساعت مناسب نیست.

    نوزادها بیش از همه به خواب نیاز دارند – حتی تا ۱۹ ساعت در شبانهروز هم عادی است.

    مدرسهرو (۶ تا ۱۳ سال): توصیه بنیاد خواب ملی آمریکا ۹ تا ۱۱ ساعت خواب در شبانهروز است. کمتر از ۷ یا بیشتر از ۱۲ ساعت خوب نیست.
    نوجوان (۱۴ تا ۱۷ سال): خواب مناسب برای این گروه ۸ تا ۱۰ ساعت است. کمتر از ۷ و بیشتر از ۱۱ ساعت توصیه نمیشود.
    جوان (۱۸ تا ۲۵ سال): برای این گروه ۷ تا ۹ ساعت خواب مناسب است. حد پایینی ۶ و حد بالایی ۱۱ ساعت پیشنهاد شده.


    بزرگسال (۲۶ تا ۶۴ سال): مثل گروه قبلی.
    بازنشسته (۶۵ سال به بالا): در این سن ۷ یا ۸ ساعت خواب در شبانهروز مناسب است. خواب نباید از ۵ ساعت کمتر یا از ۹ ساعت بیشتر شود.


    چگونه بهتر بخوابیم ؟
    متخصصان بنیاد ملی خواب آمریکا برای بهبود کیفیت خواب هم توصیههایی دارند. مهمترین این توصیهها این است که خواب “در اولویت باشد”.
    نکات دیگر اینهاست:

    – برنامه خواب ثابت داشته باشید، حتی آخر هفتهها
    – قبل از خواب به کاری مشغول شوید که برایتان آرامشبخش باشد.
    – هر روز ورزش/نرمش کنید.
    – دما، صدا، و نور اتاقخواب را به اندازه مطلوبتان نگه دارید.
    – تشک و بالش راحت انتخاب کنید.
    – از “خوابدزدها”، مثل الکل و کافئین، بپرهیزید.
    – پیش از خواب وسایل الکترونیکی را خاموش کنید.

     
    Diba از این پست تشکر کرده است.