نگاه دانلود :

تبلیغات

سفارش تبلیغات

8 مادهی غذایی ضد درد، مسکن و آرامبخش

شروع موضوع توسط MILAD_A ‏3/7/15 در انجمن دارو و تغذیه

  1. MILAD_A

    MILAD_A کاربر اخراج شده اخراج شده

    27,959
    17,248
    امتیاز:
    886
    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/70
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تجریش
    [h=2][/h] مجموعه: تغذیه سالم


    دردهای جسمی و روحیتان را با این مواد غذایی فراموش کنید
    اگر عادت دارید تا کمی سرتان درد میگیرد یا کمی بیحوصله میشوید مشت مشت قرص و مسکن بخورید دست نگه دارید! میخواهیم بگوییم که برخی از مواد غذایی افسردگی را از شما دور میکند، دردهایتان را تسکین میدهد و مانند آرامبخش عمل میکنند.
    مواد غذایی تأثیر زیادی روی سلامت و آرامش تکتک ما دارد. برای همین توصیه میکنیم از این به بعد زمانی که یک درد ناگهانی به سراغتان میآید بیخیال مسکن و آرامبخش شوید و یک فنجان چای، یک عدد هویج یا یک تکه شکلات میل کنید. با ما باشید تا با 8 مادهی غذایی ضد درد و آرامبخش آشنایتان کنیم. [​IMG]
    مادهی غذایی آرامبخش شمارهی یک: ماهی
    اگر خدای نکرده افسردهاید یا دل و دماغ ندارید بدانید که اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهیهای چرب مانند ماهی آزاد، ماکرو، ماهی تن و ماهی ساردین به وفور وجود دارند اگر با مواد غذایی دیگر مصرف شوند تأثیر خیلی زیادی در رفع افسردگی دارند.
    متخصصان حوزهی تغذیه توصیه دارند که افراد بزرگسال هر هفته دو مرتبه ماهی بخورند و افرادی که از مشکلات روحی رنج میبرند روزانه حداقل 1 گرم قرص امگا 3 مصرف کنند. [​IMG]
    مادهی غذایی آرامبخش شمارهی دو: شیر
    آیا میدانید که کمبود ویتامین D خطر ابتلا به سرطان و ام اس را بالا میبرد؟ نتایج پژوهشی که در سال 2008 به چاپ رسید نشان میدهد که کمبود ویتامین D میتواند به افسردگی هم منجر شود. محققان هلندی روی 1282 سالمند بررسیهایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند میزان ویتامین D در افرادی که از افسردگی رنج میبرند به میزان 14 درصد کمتر از بقیه است.
    اگر مدام احساس میکنید که دل و دماغ ندارید به فکر پر کردن باک ویتامین D تان باشید. برای این کار به سراغ شیر، شیر سویا و کره بروید که حاوی ویتامین D میباشد. ماهی، جگر و زردهی تخممرغ نیز حاوی این ویتامین میباشد. توصیه میکنیم هر روز 15 دقیقه آفتاب بگیرید. اگر تصور میکنید دچار کمبود این ویتامین شدهاید با نظر پزشک مکمل مصرف کنید. [​IMG]
    مادهی غذایی آرامبخش شمارهی سه: قند
    قند خاصیت مسکنی دارد. به عقیدهی متخصصان حوزهی تغذیه قند این قدرت را دارد که دردهای شدید را تسکین بدهد. البته این مادهی غذایی تأثیری در تسکین دردهای مزمن ندارد. البته قند که میگوییم منظورمان الزاماً گلوکز یا کربوهیدراتهای دیگر نیست بلکه منظورمان همان طعم شیرین است.
    سبزیجات سبز رنگ حاوی بتاکاروتن هستند که نه تنها برای بهبود قوهی بینایی مفید هستند بلکه تأثیر مثبتی روی مغز نیز دارند.
    قند و کلا طعم شیرین باعث تولید «آندورفین» همان مسکن و آرامبخش طبیعی بدن شده و احساس درد را در افراد مختلف کاهش میدهد. اگر دغدغهی اضافهوزن دارید و میترسید با افزایش مصرف قند چاق شوید بهتر است از جایگزینهای آن استفاده کنید. میتوانید از گیاه استویا کمک بگیرید که همان اثرات قند را دارد اما قند خونتان را بالا نمیبرد و مشکلی برایتان ایجاد نمیکند. [​IMG]
    مادهی غذایی شمارهی چهار: غلات و سبزیجات سبز
    سبزیجات سبز و غلات غنیشده برای مغز مفیدند. محققان فنلاندی به مدت 10 سال روی 2313 نفر بررسیهایی انجام دادند. نتایج این بررسیها نشان میدهد افرادی که فولات یا همان ویتامین B9 کمتری مصرف میکنند بیشتر در معرض افسردگی قرار میگیرند. این ویتامین همانی است که با مصرف عدس، اسفناج، توتها و میوههای ریز بی هسته، پرتقال و آووکادو نصیبتان میشود.
    توجه داشته باشید که کمبود ویتامین B12 (محصولات لبنی، تخممرغ) و ویتامین B6(موز، سیبزمینی و غلات غنیشده) نیز میتواند شما را در معرض بدخلقی و افسردگی قرار دهد. محققان معتقدند که این ویتامینها باعث ترشح «سروتونین» میشوند که وظیفهی کنترل خلق و خو را بر عهده دارد. [​IMG]
    مادهی غذایی شمارهی پنج: چای
    یک فنجان چای سر حالتان میآورد. به عقیدهی محققان افرادی که هر روز یک فنجان چای مینوشند کمتر از افرادی که چای نمینوشند افسرده میشوند. این محققان معتقدند افرادی که بیش از 5 فنجان در روز چای مینوشند از افسردگی رنج نمیبرند.
    در نهایت اینکه باید بدانید «تانین های» موجود در چای خواص آرامبخشی دارند و دردها را تسکین میدهند. [​IMG]
    مواد غذایی شمارهی شش: هویج، سیبزمینی شیرین و کدو
    سبزیجات سبز رنگ حاوی بتاکاروتن هستند که نه تنها برای بهبود قوهی بینایی مفید هستند بلکه تأثیر مثبتی روی مغز نیز دارند.
    قند این قدرت را دارد که دردهای شدید را تسکین بدهد. البته این مادهی غذایی تأثیری در تسکین دردهای مزمن ندارد. البته قند که میگوییم منظورمان الزاماً گلوکز یا کربوهیدراتهای دیگر نیست بلکه منظورمان همان طعم شیرین است.
    به عقیدهی محققان افرادی که بتاکاروتن بیشتری مصرف میکنند و یا مکمل دریافت میکنند عمر طولانیتر و عملکرد مغزی بهتری دارند. اما حواستان باشد اگر سیگار میکشید و یا قبلاً سیگاری بودید نباید از مکمل بتاکاروتن استفاده کنید به خاطر اینکه این مکملها احتمال ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری بالا میبرند.
    [​IMG]
    مادهی غذایی شمارهی هفت: شکلات سیاه
    نتایج پژوهشهای محققان انگلیسی نشان میدهد که شکلات سیاه نشاطآور است و در برخی از افراد باعث افزایش ضربان قلب میشود.
    باید بدانید که تأثیر این شکلات تقریباً طولانی مدت است.
    شکلات و کاکائو حاوی کافئین هستند برای همین هم مغز را تحـریـ*ک میکند. برای همین هم ذهن شما را آرام کرده و خلق و خویتان را بهتر میکنند.
    [​IMG]
    مادهی غذایی آرامبخش شمارهی هشت: قهوه
    محققان انگلیسی 48 داوطلب را مورد بررسی قرار دادند. به گروهی از شرکتکنندهها کافئین و به گروه دیگر پلاسبو دادند. سپس از آنها خواستند که به چند تست و امتحان جواب بدهند. بررسیها نشان داد که کافئین توانایی و قابلیت ذهنی داوطلبهایی که کافئین دریافت کرده بودند را افزایش میدهد.
    محققان مشاهده کردند که کافئین اثرات متفاوتی روی افراد دارد و برای همین برخی معتاد این نوشیدنی میشوند و برای برخی دیگر چندان خوشایند نیست. علاوه بر این محققان معتقدند که برای خلاص شدن از سردرد هیچ نوشیدنی مانند یک فنجان قهوه موثر نیست. میپرسید چرا؟ اول به خاطر اینکه کافئین موجود در قهوه به تنگ شدن رگهای خونی کمک میکند. دوم به این دلیل که کافئین مانند مسکنهایی مانند آسپرین عمل میکند.