نگاه دانلود :

تبلیغات

سفارش تبلیغات

تایپیک معماری مدرن

شروع موضوع توسط ailaaaa ‏14/10/17 در انجمن تالار معماری

  1. ailaaaa

    ailaaaa کاربر VIP انجمن کاربر VIP انجمن منتقد انجمن

    589
    34,029
    امتیاز:
    871
    تاریخ عضویت:
    ‏26/4/17
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    اصفهان
    سلام دوستان ما می خواهیم در مورد معماری مدرن سخن بگوییم .
    این بخش هم در مورد معماری مدرن جهان هستش .
    معماری مدرن یا معماری نوگرا (به انگلیسی : Modern architecture) نام جنبشی در معماری است. در معماری مدرن، کارکرد (functionalism) با ایده‌هایی ترکیب می‌شود که مفاهیم و فرم‌های تاریخی از آن حذف شده‌اند. از شیوه‌های این نوع معماری می‌توان سبک بین المللی ، آرت دکو ، معماری آلی ، و سبک چمن زا را نام برد.

    *سبک بین المللی :
    سبک بین‌المللی یا شیوه بین‌المللی (به انگلیسی: International Style) نام شیوه‌ای در معماری مدرن است که در بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ میلادی در اروپا و آمریکا پایه‌گذاری گردید. این اصطلاح، از عنوان یکی از کتاب‌های هنری-راسل هیچکاک و فیلیپ جانسون که برای ثبت اطلاعات برگزاری نمایشگاه هنر معماری مدرن که در موزه هنرهای مدرن شهر نیویورک در سال ۱۹۳۲ نوشته شده بود و ویژگی‌های مدرنیسم را در سرتاسر جهان بر اساس ویژگی‌های مشترک شناسایی و تعریف و طبقه‌بندی می‌کرد که نتیجه آن تمرکز بیشتر بر ویژگی‌های سبک شناسی هنر مدرن بود، ریشه گرفته‌است. آنها سه اصل مختلف را تعریف کردند که عبارت بودند از:
    *تجلی حجم به جای جرم.
    * تاکید بر تعادل به جای تعصب بر تقارن.
    * عدم بکار بردن پیرایش و زیور.
    استفاده قبلی از واژه‌ای با همین مفهوم را می‌توان به والتر گروپیوس در کتاب (به آلمانی: Internationale Architektur) و لودویگ هایبر سایمر در کتاب (به آلمانی: Internationale neue Baukunst) نسبت داد. عدم به‌کارگیری هرگونه پیرایش و زیور در طرح‌های این سبک ، به‌کارگیری رنگ‌های روشن ، و استفاده از ایده‌های کوبیسمی نیز از مشخصات این سبک در سال‌های اولیه بودند.
    نوع سبک بین المللی :
    سبک بین‌الملل یکی از سبک‌های مهم معماری است که گفته شده بوجود آمده از دوره ده ساله معماری مدرن در سال ۱۹۳۰ – ۱۹۲۰، که اولین بنیانگذارش هنری راسل هیچکاک آمریکایی و فیلیپ جانسون در سال ۱۹۳۲ بودند، که همراه بود با یک اهمیت بیشتر بر روی سبک معماری و زیبایی شناسی که مخصوص یک وضع مهم بود از حرکت مدرن ک تأکید داشت در اروپا. زمانی که سبک بین‌الملل رونمایی شد در نمایشگاه سال ۱۹۳۲ توسط هیچکاک و جانسون، معماری مدرن: سبک بین‌الملل در قرن بیستم خیلی زود در معماری لقب گرفت و نمایان شد در نمایشگاه بین‌الملل. گفته شده بیشتر ویژگی‌های مشترک از ساختمان‌های سبک بین‌الملل هستند: فرم‌های راست گوشه، پلان‌های به ظاهر محکم که به طور کامل تشکیل شدن از عناصر عملکردی و نقش‌های تزئینی، فضاهای داخلی باز، بوجود آورده بود دید بصری سبک و با کیفیت بوسیله ای استفاده از ساختار پیش آمدگی تیرها. شیشه و استیل، در ترکیب با هم این دید از بین می‌رود. بتن مسلح که یکی از متریال‌های ویژه ساختار است. سبک بین‌الملل به طر ویژه رشد شدیدی پیدا کرد در نیمه اول قرن بیستم در شهرها بعد از جنگ جهانی دوم، سبک بین‌الملل بوجود آورده بود یک سبک‌دست یافتنی ساده را به طور انتخابی برای یک سطح وسیعی از پروژه‌های پیشرفت شهری، شهری در توی شهر، انتخاب کرده مقدار زیادی از فضای سطح کف برای اینکه یک سایت بوجود آید که تهیه کند و متقاعد کنند نقشه‌های منطقه ای، برنامه‌های سیـاس*ـی و عمومی که می‌خواهند بوجود بیاورند پیشرفت زیادی نیاز به دارایی مالی زیادی داشتند که دست به دست شدند و رد شدند که پروپوزال‌هایی که می‌خواهند شروع کنند به رهبری این گسترش باید یک چیز متفاوتی در شهر بوجود بیاورند.
     
    نگار 1373, Melika_mghzi و Leianma از این پست تشکر کرده اند.
  2. ailaaaa

    ailaaaa کاربر VIP انجمن کاربر VIP انجمن منتقد انجمن

    589
    34,029
    امتیاز:
    871
    تاریخ عضویت:
    ‏26/4/17
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    اصفهان
    ریشه یابی معماری مدرن بین المللی :
    در اروپا حرکت‌های مدرن در معماری که نامیده شده بودند کارکردگرایی یا مدرنیسم ساده و خیلی علاقمند بودند که با همدیگر ترکیب شوند و یک معماری جدید برای بهسازی جامعه، بوجود بیاورند جامعه شفافی. در انگلیس شرایط سبک بین‌الملل آغاز شد از یک نمایشگاه در سال ۱۹۳۲ با موضوع معماری مدرن: نمایشگاه بین‌المللی، توسط معمار تاریخ‌دان و نقاد آمریکایی هنری راسل هیچکاک و فیلیپ جانسون دانشجویی فیلسوف فارغ‌التحصیل از دانشگاه هاروارد سرپرستی شد. نشان دادن استفاده و هدایت فولاد در موزه هنرهای مدرن، آلفرد، بار جی آر، که اولین نمایشگاه معماری برگزار شد در موزه هنرهای مدرن در نیویورک آمریکا دایر شد. کاتالوگ‌های اصلی نمایشگاه فوراً در کتابی با موضوع سبک بین‌الملل چاپ مجدد شدند در سال ۱۹۶۶ همراه با یک پیشگفتار جدید توسط هیچکاک. سبک بین‌الملل مبنایش بر استاتیک بود، شخصیت‌هایی که این سبک را طبقه‌بندی کردند و گسترش دادند گفته بودند که این سبک از مدرنیسم آمده و در سرتاسر دنیا نمود پیدا می‌کند. هیچکاک و جانسون سه اصل تعریف کرده بودند: القای حرکت در حجم‌های تقریباً بزرگ، تأکیدی بر متعادل کردن و همسان کردن تقریباً قابل قبول و بیرون زدگی عملکردی و تزئینی. هدف هیچکاک و جانسون این بود که یک سبکی را تعریف کنند که می‌خواهد در محفظه ای قرار دهد این معماری مدرن را که انجام بدهند به وسیلهٔ آن یک معماری مخصوصی را که در بر بگیرد. همهٔ این کارها در نمایشگاه موزه هنرهای مدرن در سال ۱۹۳۲ به دقت انتخاب شده بودند، تنها آنهایی را نشان دادند که پیروی می‌کرد از این قانون‌ها. برای مثال، کارهای فرانک لوید رایت که بیشتر برجسته بوند در معماری مدرن آمریکا، کارهای متضادی که در این نمایشگاه باعث ارتقا آن شده بود مانند سبک بین‌الملل، و کارهای او که ترکیب نشده بودند در همهٔ این کتاب. مروری بر کتاب و نمایشگاه ۱۹۳۲، هیچکاک می‌خواست خودش را علاقمند نشان دهد به معماری مدرن در کتاب معماری مدرن ۱۹۲۹. رمانتیسم و استقرار مجدد، و این کتاب ۱۹۳۲ توانست نشان دهد و تکمیل کند این کتاب را خیلی زود. هر دو کتاب‌ها با این حال نشان دادند نوشتارهای عملی را از آن تعریف‌هایی که فهمیده بودند توسط منتقد ایتالیایی منفرد تافوری که دقیقاً یک تارخ نبود اما یک نوع نظربه اعلام کرد در مورد تولد یک معماری جدید. بسیاری از مدرنیست‌ها خوششان نیامد از این دوره، آن‌ها معتقد بودند که باید می‌رسید به سطحی از معماری که این سطح را ارتقا می‌داد بدون وابستگی منطقه ای یا اقلیمی. سر نیکولاس پسنر معمار تاریخ‌دان انگلیسی می‌گوید: چیزی که من به آن دست پیدا کردم این سبک قدیمی در سال ۱۹۱۴ بود. این برای من رخ نداد در این جستجو. اینجا بود که یکی از این سبک‌ها تنها مناسب این جنبه‌های مهم بود، جنبه‌های اقتصادی و جامعه‌شناسی از متریال‌ها و عملکرد. این بی خردی به نظر می‌رسد از فکرهایی که هرکسی می‌خواهد آن را از دست بدهد.

    تاریخچه پیدایش نمایشگاه بین اللملی مدرن :
    +نمایشگاه معماری مدرن: نمایشگاه بین‌المللی عمومی در۹ فوریه سال ۱۹۳۲، در موزه هنرهای مدرن (موما)، در ساختمان هکشر در خیابان پنجم و پنجاه و ششمین خیابان نیویورک برگزار شد. پس از یک لابی و یک دفتر، نمایشگاه به شش قشمت تبدیل می‌شد:قسمت معماران مدرن که از ورودی شروع می‌شود و شامل یک مدل از ویلیام لسکازه کریستسک که راجع به توسعهٔ مسکن نیویورک بود، می‌شد. از آنجا بازدید کنندگان به سمت اتاق مرکزی A می‌رفتند که شامل یک مدل از پیشرفت خانه سازی نیمه بلند که توسط برادران شیکاگو مونرو بنگت بومن و ایوینگ بومن ساخته شده بود. همچنین مدل و عکس‌هایی از ساختمان باوهاوس از والتر گروپیوس در دسو در این سالن وجود داشت. در بزرگترین سالن نمایشگاه، سالن C، کارهایی از لوکوربوزیه، لووین میس، ون در روهه، جی جی پی و فرانک لویی رایت (شامل یک پروژه از یک خانه در میسا، دنور ۱۹۳۲)بود. موضوع سالن B مسکن بود که نشان دهندهٔ نیاز برای یک حیات داخلی را نشان می‌داد که با منتقد و مورخ لوییس مامفورد شناخته می‌شود. در سالن D کارهایی از ریموند هوود (شامل یک برج آپارتمان در کشور و ساختمان مک گرو هیلدینگ) و ریچارد نوترا بود. در سالن E قسمتی بود با موضوع «وسعت معماری مدرن» که در لحظات آخر اضافه شد و شامل کارهایی از سی و هفت معمار مدرن از پنجاه کشور بود، کسانی که می‌گفتند کارهایشان از اروپایی‌های دههٔ ۱۹۲۰ تأثیر گرفته است. در میان این کارها ساختمان‌های دفتر روزنامهٔ آلوار التس سانومات در تورکو فنلاند نیز وجود داشت. مشخصهٔ این نمایشگاه رویکرد متمرکز بر روی نمایشگاه معماری بود . نمایشگاه ۱۹۳۲ نشیت گرفته از یک آرزو برای پیشرفت و تحکیم نظریهٔ مدرنیتهٔ بین‌المللی بود. با حضور ون در روهه، لوکوربوزیه، عودو گروپیوس در خط مقدم نمایشگاه، قصد برای منظم سازی یک هستی از ایده‌ها مشخص بود. چیز دیگری که در این نمایشگاه نمایان بود اشاره کردن به سبک‌های معاصر دیگر که مرزهای معماری را گسترش می‌دادند، بود. مانند: اکسپرسیونیسم آلمان و جنبش ارگانیستی یا محبوبیت کارهای آنتونیو گاودی اجتناب می‌کرد. در نتیجه نمایشگاه ۱۹۳۲ اصول نمایشگاه مدرن به یک خط مقدم افزایش یافت در حالی که سبک‌های دیگر قسمت‌های از داستان پیشرفت معماری و تیوری آن بودند.
     
    نگار 1373 از این پست تشکر کرده است.